A búzafű diéta

A búzafű és a rostok

A test nem tudja megemészteni vagy feldolgozni az élelmi rostokat, így viszonylag emésztetlenül halad át az emésztőrendszeren. Éppen ezért a rostok azok, amik nagymértékben hozzájárulnak az egészséges emésztéshez és megakadályozzák a székrekedést, valamint kontroll alatt tartják a testsúlyt és szabályozzák az inzulinszintet, csökkentik a kolezterinszintet és bizonyos daganatok kialakulásának az esélyét. A rostok éppen ezért elengedhetetlen részét képezik az egészséges étrendnek.

 

A rost típusai

Kétféle rost létezik: oldható és oldhatatlan. az oldhatatlan rost egyáltalán nem emészthető, így a széklettel távozik. A bél pH egyensúlyáért felelős. Az oldhatatlan rost megtalálható a teljes kiörlésű termékekben, a sötétzöld leveles növényekben, a zöldbabban, a búzakorpában, a magvakban, a diófélékben és a gyümölcsökben. Az oldható rostokat a szervezet lassan emészti meg meghosszabbítva ezzel az emésztési folyamatot. Ezáltal a szervezetet jobban eltelíti, így később éhezünk meg, mivel lassítja a szénhidrátok és a cukrok felszívódását. Oldható rost található a zabban, a diófélékben, a magvakban, a hüvelyesekben, a lenmagban, a bogyükban.

 

Ajánlott napi bevitel

Az egészséges táplálkozásnak tartalmaznia kell 21-35 g rostot naponta, 25 százalékának ebbőloldható rostnak kell lennie. A fennmaradó 75 százalék legyen oldhatatlan rost. A magas rosttartalmú diétát egyensúlyba kell hozni a megfelelő folyadékbevitellel. Átlagban, a szervezetnek szüksége van a 8-12 pohár vizre naponta az egészség megőrzéséhet és a rost mozgatásához.

 

Előnyei

Az élelmi rost fontos szerepet játszik az emésztőrendszer egészségében. a rost áthalad az emésztőrendszeren és közben eltávolítja a felesleges méreganyagokat és hulladékokat a szervezetből, megakadályozva ezzel a székrekedést és az emésztőrendszeri panaszokat. lassítja a szénhidrátok felszívódását, így megakadályozza accukorbetegség kialakulását. Csökkenti a vérnyomást és a koleszterinszintet.

A búzafűben is rengeteg rost található!!!